Вправи для роботи з дітками з інтелектуальними порушеннями: https://drive.google.com/file/d/1WU6X4oLyWjas3yGwxd8O2j9iylIPwPFp/view?usp=sharing
Рекомендації батькам щодо взаємин з дитиною із особливими потребами:
https://drive.google.com/file/d/1wT2ytSAmkvpwieKxRSidiH4y29breqpP/view?usp=sharing
Шановні батьки !
Максимально сприяйте повноцінному розвиткові вашої дитини! Для цього дотримуйтеся таких правил взаємин з дитиною в родині:
1. Будьте поблажливими зі своєю дитиною. Варто знайти «золоту середину» в
інтенсивності заохочення-покарання, захоплення-несхвалення.
2. Демонструйте свою незалежність. Дитина повинна зрозуміти, що
самостійність і незалежність – великий приз, що присуджується самим
наполегливим, працездатним і сміливим особистостям. Бути лідером, чи просто
відрізнятися від інших – це чудово!
3. Не бійтеся подорожувати і змінювати обстановку. Нові враження і
знайомства вчать не боятися новизни і невизначеності.
4. Воля вибору вчинків і рухів. Дозвольте дітям ризикувати і заряджатися
при цьому корисною порцією адреналіну.
5. Забудьте слово «НІ». Максимально заохочуйте будь-яке рішення вашої
дитини. Якщо їй призначено помилитися, то нехай вона дійсно це переживе й усвідомить
свою помилку, виносячи з цієї ситуації певний позитивний досвід.
6. Будьте оптимістом. Навчіть дитину навіть у самих неприємних подіях або
явищах бачити щось гарне і корисне.
7. Забезпечте вашу дитину великою кількістю матеріалів для творчості
(пластиліном, папером, клеєм, фарбами, старими непотрібними речами і т.п.). Це
допоможе розвинути в неї інелектуальне та інтуїтивне мислення.
8. Створюйте дитині ситуації, що кидають їй виклик. Це буде стимулювати
її мислення, навчить шукати оптимальне рішення в екстремальних ситуаціях,
відстоювати свою точку зору, розумно аргументуючи її.
9. Заохочуйте гіперактивність вашої дитини. Багато сильних світу цього в
дитинстві були дуже активними. Навчіться не карати дитину за надлишок енергії,
не гальмувати її пориви, а розумно керувати ними.
10. Мрійте, фантазуйте і дійте разом із вашою дитиною.
Пам’ятайте, що всі дорослі винаходи родом із
дитячих фантазій. Ви їх знаєте краще: їхні сильні і слабкі сторони, здібності,
задатки та особливості розвитку, і саме тому можете підтримувати
найефективніше. Ваша постійна участь у шкільному житті може значно покращити
успіхи вашої дитини. Важливо, щоб Ви брали участь у прийнятті рішень щодо
освіти своєї дитини. Саме ви можете надавати важливу інформацію для планування,
впровадження та адаптації програми для найкращого задоволення потреб Вашої
дитини, яка постійно змінюється.
8
ПРИНЦИПІВ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:
Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень.
Кожній людині властиво відчувати і думати.
Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути
почутою.
Всі люди потребують одне одного.
Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті
реальних взаємин.
Всі люди потребують підтримки та дружби ровесників.
Для тих, хто навчається досягнення прогресу швидше може бути
в тому, що вони можуть робити, ніж в тому, що не можуть.
Різноманітність посилює всі сторони життя людини.
Батьківський катехизис
(закони добре організованого виховання дитини)
- Пам’ятайте, що навчання – один з найвибагливіших видів праці, а розумові сили і можливості дітей неоднакові.
- Не треба вимагати від дитини неможливого. Під час навчання важливо визначити, на що здатна дитина даної миті та як розвинути її розумові здібності.
- Навчання не сприяє розвиткові дитини, якщо супроводжується механічним повторенням, зубрінням, а не вимагає напруження розумових сил, пізнавальної активності, думки та дії.
- Найпростіший метод виховання, який не потребує ані часу, ані розуму, - покарати дитину, а відтак озлобити чи навіть зламати її. Уникайте надмірного опікування, викриків, примусу й наказових інтонацій. Все це зумовлює протидію з боку дитини, спричиняє психічні травми, вбиває в ній бажання й цікавість до навчання.
- Розвивайте інтелектуальні прагнення, ініціативу та самостійність дитини.
- Пам’ятайте, що, згідно з науково обґрунтованими нормами, дитині на виконання домашніх завдань дається: до 1 год. (1 клас), до 1,5 год. (2 клас), до 2 год. (3-4 класи), до 2,5 год. (5-6 класи), 3 год. (7 клас), 4 год. (8 клас) і т.д. Привчайте дітей користуватись годинником і не дозволяйте їм просиджувати за домашніми завданнями понад норму встановленого терміну. Це тільки шкодить їхньому здоров’ю й погано позначається на розумовому розвитку.
- Не змушуйте дитину писати спершу в чернетці, а потім переписувати в зошит виконані завдання. Це призводить до перевтоми дитини і негативного ставлення до навчання.
- Не хвилюйтесь, якщо Ваша дитина одержить за виконану роботу не таку оцінку, якої б Вам хотілось. По-перше, оцінка має виховне значення, по-друге, це не остання робота й не остання оцінка.
- Дайте дитині можливість самостійно пізнати радість успіху в навчанні, визначити індивідуальну стежку розумової праці.
- Перевіряйте домашні завдання, виконанні дитиною. Але Вашими оцінками мають бути: «задоволений», «не задоволений», можна додати слово «дуже». І будьте певні: завтра дитина буде працювати старанніше, аби побачити Ваше задоволення.
- Здоров’я дитини – «крихка кришталева кулька», і тримають її три атланти: спадковість, спосіб життя і середовище. Організуйте правильний розпорядок життя дитини: харчування, навчання й відпочинок.
- Обов’язково помічайте навіть незначні успіхи дитини, спонукайте її до сумлінного навчання і гарної поведінки. Використовуйте для цього підбадьорюючі слова, поцілунки, різні види морального й матеріального заохочення.
- Батько і мати – найкращі вихователі, і тому вони мають впливи на поведінку своєї дитини навіть тоді, коли ї немає вдома. Пам’ятайте, що дитина – дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так само і в дітях відбивається моральна чистота батька й матері. Майбутнє належить тільки дітям. Робіть все, щоб дитинство і майбутнє ваших дітей були прекрасними.
Немає коментарів:
Дописати коментар